Dat is eenvoudig: op de Homepage vindt u rechtsboven, naast het symbool van de winkelwagen, het item
“Inschrijven”.
Klik op dit item om het inschrijfformulier te openen.
Vul het formulier in met de
gewenste informatie; vul alle verplichte velden, aangegeven met “*”, in.
Sluit de inschrijving af
door te klikken op “Inschrijven”.
U ontvangt een e-mail met de bevestiging van de geslaagde
inschrijving.
Dat is eenvoudig. Open de website en voer het voor de inschrijving gebruikte e-mailadres en het
wachtwoord in.
Rechtsboven verschijnt uw naam, naast het symbool van het profiel. Ga naar de
informatie van uw account door te klikken op “Mijn account”.
Hier vindt u onder uw contactgegevens
het item “Wachtwoord wijzigen”. Klik op dit item om verder te gaan.
Voer eerst uw oude wachtwoord in
en dan het nieuwe dat u vervolgens moet bevestigen.
Klik op “Opslaan” om het nieuwe wachtwoord
automatisch op te slaan.
U ontvangt een e-mail met de bevestiging van de wijziging.
Als u het wachtwoord voor inloggen vergeten bent, klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de procedure die u via e-mail ontvangt op het bij de inschrijving ingevoerde e-mailadres.
Het systeem herkent uw e-mailadres als reeds ingeschreven.
Probeer om in te loggen met dat
e-mailadres en klik op de toets “Inloggen” (rechtsboven, naast de toets “Inschrijven”).
Om veiligheidsredenen wordt het account geblokkeerd wanneer er 5 maal achter elkaar een onjuist
wachtwoord wordt ingevoerd.
Het account blijft 15 minuten “geblokkeerd”, gedurende welke het niet
mogelijk is om in te loggen of de procedure “Wachtwoord vergeten?” uit te voeren. Na het verstrijken van
deze tijd kunt u weer normaal met uw inloggegevens inloggen. Heeft u uw wachtwoord vergeten, klik dan op
“WACHTWOORD VERGETEN?” op de inlogpagina en volg de aanwijzingen om een ander wachtwoord in te stellen.
Open de website en voer het voor de inschrijving gebruikte e-mailadres en het wachtwoord in.
Klik in
het menu rechts, onder het item “Voorkeuren”, op “Mijn account” om uw contactgegevens te wijzigen.
Open
het “Adresboek” om uw adres toe te voegen of te wijzigen.
Als u een van de eerder voor uw aankopen
gebruikte betalingswijze wenst te annuleren, ga dan naar “Betalingswijzen”.
Klik op “Opslaan” om de
aangebrachte wijzigingen te bevestigen.
Voor de wijziging van alleen de contactgegevens kunt u ook “Mijn account” selecteren, klikken op het symbool van de pen naast het item “Contactgegevens”, om vervolgens rechtstreeks hier uw naam, achternaam, e-mailadres of wachtwoord te wijzigen.
In- en uitschrijven voor onze nieuwsbrief is eenvoudig en is mogelijk op elk moment.
- Voor inschrijven:
Ga naar uw profiel en klik op “Mijn account”.
Klik onder deel “Voorkeuren” op “Accountinformatie” en vervolgens, rechtsonder, op “Toestemmingen privacy wijzigen”.
Selecteer op het weergegeven venster “Ja” onder het item “Inschrijven voor de nieuwsbrief” en vervolgens op “Opslaan”. - Voor uitschrijven:
Ga naar uw profiel en klik op “Mijn account”.
Klik onder deel “Voorkeuren” op “Accountinformatie” en vervolgens, rechtsonder, op “Toestemmingen privacy wijzigen”.
Selecteer op het weergegeven venster “Nee” onder het item “Inschrijven voor de nieuwsbrief” en vervolgens op “Opslaan”.
Soms duurt het even, wacht enkele minuten en controleer uw mail nogmaals.
Controleer ook of de e-mail
zich per ongeluk in de spambox bevindt.
Vindt u de e-mail niet? Geen probleem: log in en het systeem
zal u automatisch vragen om opnieuw uw e-mailadres in te voeren waarop u de link voor de activering
wenst te ontvangen.
Voor de annulering van het account moet het formulier met uw naam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer, en de reden waarom u contact met ons opneemt.
De informatie van elk product wordt aangegeven op het gedetailleerde gegevensblad.
Heeft uw meer
informatie of technische uitleg nodig, vul dan het formulier in met uw verzoek om
informatie; een van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Om te kunnen controleren welke producten compatibel zijn met uw auto, moet het model geselecteerd worden of het kentekennummer worden ingevoerd in het betreffende veld op onze website.
Mocht u zijn vergeten deze controle uit te voeren, geen probleem: op het moment dat u het aan te schaffen product selecteert, verschijnt er een waarschuwingsbericht dat u verzoekt om de compatibiliteit met uw auto te controleren of om verder te gaan met de bestelling.
Als uw auto niet op de lijst wordt weergegeven, betekent dit waarschijnlijk dat er op het moment voor dat
model geen compatibele producten zijn.
Wij suggereren u ons te schrijven op de pagina Contact om ons het model van uw auto en de benodigde producten te signaleren.
Wij zullen er alles aan doen om u te helpen!
Het VIN (Vehicle Identification Number) is het identificatienummer van het chassis, bestaande uit
17 cijfers, door middel waarvan een voertuig op eenduidige wijze geïdentificeerd kan worden.
Het chassisnummer staat aangegeven op het kentekenbewijs onder de letter “E”.
Voor elk product wordt de beschikbaarheid duidelijk aangegeven op elk blad: wanneer u de aanduiding “Beschikbaar” ziet, kunt u het product bestellen. Enkele producten kunnen mogelijk tijdelijk niet beschikbaar zijn. U kunt echter altijd uw e-mailadres verstrekken om automatisch geïnformeerd te worden zodra het product weer beschikbaar is.
Als het u niet lukt om een artikel te vinden waarvan u de code kent, schrijf ons dan op de pagina Contact wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden.
Nadat u de producten in de winkelwagen heeft geplaatst en uw adres heeft ingevoerd, verschijnen de
verzendingskosten in de middelste kolom van de checkoutpagina.
Denk eraan dat de kosten kunnen
variëren afhankelijk van het type verzending, het leveringsadres, het geselecteerde product of het wel
of niet bestaan van een offerte.
Eenvoudig: selecteer het te bestellen product en klik op de toets “In de winkelwagen”. Om de status van uw winkelwagen te controleren, moet u op het symbool op de balk rechtsboven klikken. Vanaf daar kunt u beslissen om de aankoop af te ronden of om verder te gaan met winkelen.
Dat is eenvoudig. Klik vanaf het symbool van de winkelwagen rechtsboven op het item “Winkelwagen bekijken
en wijzigen”. De volledige lijst met de tot dusver bestelde producten verschijnt, met voor elk de
geselecteerde hoeveelheid.
Klik, om een product te verwijderen, op de uiterst rechts weergegeven
“x”. De winkelwagen wordt automatisch bijgewerkt.
Op deze pagina kunt u ook de te bestellen hoeveelheid van de producten aanpassen door te klikken op de “+” of de “-” weergegeven naast het eerder geselecteerde aantal onderdelen of accessoires. Klik, om uw bestelling en de prijs bij te werken naar de nieuwe ingevoerde hoeveelheid, op de toets “Winkelwagen bijwerken”.
Wij maken gebruik van de beste koeriers om u een zekere en snelle verzending te garanderen.
De
leveringstijden en -methoden worden in detail in de bestelling en in de bevestigingsmail van de
bestelling aangegeven.
Gebruik voor de status van uw verzending de tracking code (traceercode) die u
in de e-mail of in uw persoonlijke account vindt.
Nee. Er bestaat geen grens voor het maximaal aantal producten in de winkelwagen, maar per type product kunnen er maximaal 10 worden toegevoegd.
Alle in de Mopar Store beschikbare producten zijn origineel. Er worden geen geregenereerde onderdelen aangeboden.
Op onze website worden alleen de originele producten van Mopar aangeboden voor Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Abarth en Jeep.
Voer de identificatiecode van het gewenste reserveonderdeel in op de balk bovenaan de pagina.
Als het
product in de Mopar Store beschikbaar is, wordt automatisch de betreffende gedetailleerde pagina geopend
waarop u verder kan gaan met de bestelling.
U kunt voor uw aankopen de creditcard gebruiken. Momenteel worden de creditcards van Visa en MasterCard aanvaard.
Controleer, in geval van betaling met creditcard, dat de geldigheid van de kaart niet is verlopen, of de
gegevens correct zijn ingevuld en of het tegoed van de kaart voldoende is.
Als alle procedures
correct waren, noteer dan de weergegeven foutmelding en neem voor meer informatie contact
met ons op.
Het spijt ons, maar momenteel kunnen alleen de creditcards van de circuits Visa, MasterCard en Maestro gebruikt worden. Binnenkort worden er andere betalingswijzen toegevoegd, zoals PayPal en de elektronische bankoverschrijving.
Wanneer u een online een bestelling plaatst, wordt het betreffende bedrag pas op het moment van daadwerkelijke verzending van het product in rekening gebracht. Op dat punt zal de betaling zichtbaar zijn in de lijst van de transacties van uw bankrekening of in die van uw creditcard.
Uw bestelling kan drie statussen hebben:
- in bewerking, zodra u uw bestelling heeft geplaatst;
- geaccepteerd, wanneer de bestelling bevestigd is en wordt verwerkt;
- verzonden/voltooid, wanneer de bestelde producten verzonden en gefactureerd zijn..
U kunt de status van de verzending controleren onder deel “Mijn bestellingen”.
De voor de verzending voorziene datum wordt onder de prijs van elk product aangegeven.
Nee. Het leveringsadres kan na het plaatsen van de bestelling niet gewijzigd worden.
U zou de trackingcode via e-mail hebben moeten ontvangen, anders is deze code beschikbaar in uw
persoonlijke account.
Ga voor het vinden van de code naar uw persoonlijke account, onder “Mijn
bestellingen” en selecteer de betreffende bestelling. Klik op “Verzending bestelling”: hier wordt de
trackingcode van de verzending aangegeven.
Zodra uw bestelling wordt verzonden, kunt u de tracking code (traceercode) van de verzending gebruiken om naar de website te gaan van de koerier die de levering in behandeling heeft. Voor meer informatie met betrekking tot de verzendingen kunt u vervolgens contact opnemen met de klantendienst van de koerier.
Om de status van uw verzending te controleren, moet de tracking code (traceercode), aangegeven in de e-mail of in uw persoonlijke account, worden ingevuld op de website van de koerier. Op deze manier kunt u de reis van uw product tot aan de aflevering volgen.
Dit is meestal niet mogelijk: onze koerier leveren af op werkdagen, zonder afspraak. Neem voor meer informatie contact op met de klantendienst van de betreffende koerier.
Nee, wij voorzien alleen verzendingen op nationaal niveau. Voor het aanschaffen van producten van andere landen moet u naar het betreffende portaal gaan.
Uw mening is uiterst belangrijk voor ons! Afhankelijk van de situatie kunt u op de volgende manieren een klacht indienen:
- Klacht met betrekking tot een retourzending
Ga, voor de signalering in verband met een retourzending, naar deel “Retourzendingen”. Daar vindt u een vak bedoeld voor het invoeren van uw probleem.
- Algemene klacht
Wanneer u te maken heeft met een probleem dat geen verband houdt met een specifiek onderwerp, kunt u dit signaleren op de pagina Contact.
De facturen kunt u vinden in deel “Mijn bestellingen”: hier kunt uw bestellingsgeschiedenis met het detail van de afzonderlijke facturen bekijken.
Al onze producten hebben een garantie van 2 jaar, zoals voorgeschreven door de wet.
Nadat wij het geretourneerde product hebben ontvangen en op zijn conditie gecontroleerd hebben, ontvangt u de terugbetaling binnen de wettelijke termijn van 14 dagen (Italiaans wetsbesluit 21/2014). De terugbetaling gebeurt met dezelfde voor de bestelling gekozen betalingswijze.
Als u niet tevreden bent over het product en het geval voldoet aan de wettelijke bepalingen, kunt u
gebruik maken van het recht op opzegging en een retourzending vragen.
De procedure is eenvoudig: ga,
nadat de factuur is uitgereikt, naar uw persoonlijke account, klik op “Bestelling bekijken” en u ziet
het item “Retourzending vragen”. Volg nu de weergegeven passages en vul alle vereiste gegevens in.